"...at styrke de sociale, emotionelle og faglige kompetencer..."

Heldagskolen Bråby ApS

EAN: 5790002743504

Tlf.: 56 32 52 54

johnny@heldagsskolenbraaby.dk

(sikker mail)

Pædagogisk grundholdning på behandlings- og specialundervisningstilbuddet, Heldagsskolen Bråby

Den pædagogiske indsats sker ud fra et helhedssyn og sigter på at udvikle sociale, emotionelle og faglige kompetencer.

Ydre styring via struktur og regler. Der arbejdes fra fundamentet og opefter.

Psykologbetjening og samarbejde med Faxe PPR

Skolen har egne psykologer og samarbejder tæt med Faxe Kommunes psykologer, tale-hørekonsulenter og ergoterapeuter.

Madordning

Som en del af børnenes trivsel tilbyder skolen morgenmad og senere en frokost tilberedt af vores madmor. Vores holdning er, at en sund og varieret kost er en vigtigt faktor i forhold til læring og social udvikling.

Smiley for afd. Svalebæk

Smiley for afd. Karise

Faste teams

På dagbehandlingsskolen, Heldagsskolen Bråby arbejder vi i faste teams som modtager supervision af ekstern supervisor. Desuden afholder vi kontinuerligt kurser og temadage for personalet.

Pædagogiske rammer

Vores udgangspunkt er, at eleverne har brug for engagerede og stabile voksne, der kan skabe et trygt og forudsigeligt miljø. Dette skaber mulighed for at udvikle brugbare og positive relationer mellem voksne og børn. Vi arbejder på at skabe en tydelig ydre ramme, der kan afhjælpe det indre kaos, som mange af vores elever oplever.

Vi  trækker på fem forskellige perspektiver på specialpædagogik: Neuroaffektiv udviklingspsykologi, mentaliserende pædagogik, narrativ pædagogik, miljøterapi og endelig bruger vi også elementer af belønnings- og konsekvenspædagogik. Vores tilgang er, at finde præcis den metode, der virker for det enkelte barn og for gruppen.

POLITIKKER

BADEREGLER:
Download dokument vedr. baderegler

ANTIMOBBESTRATEGI:
Download skolens antimobbestrategi

KOSTPOLITIK:

Download skolens kostpolitik

Heldagsskolen Bråby ApS

Kirkevej 18A

4690 Haslev

Tlf.: 56 32 52 54

johnny@heldagsskolenbraaby.dk

(sikker mail)

Vi indsamler og videregiver ikke data på vores hjemmeside, Heldagsskolen Bråby  Aps

"...at styrke de sociale, emotionelle og faglige kompetencer..."

Pædagogiske rammer

Psykologbetjening og samarbejde med Faxe PPR

Madordning

Smiley for afd. Svalebæk

Smiley for afd. Karise

Faste teams

På behandlings- og specialundervisningstilbuddet, Heldagsskolen Bråby arbejder vi i faste teams som modtager supervision af ekstern supervisor. Desuden afholder vi kontinuerligt kurser og temadage for personalet.